2013 Yaz Okulu Programları

Adli Tıp

Yaz Okulu Kodu: YO-ADLİ/AAdli Tıp Enstitüsü Öğretim Üyeleri Tarih: 24 Haziran – 12 Temmuz 2013

Ücret: 900 TLKontejan: 24Kampüs: İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp FakültesiYard. Doç.Dr. E .Hülya YÜKSELOĞLUYard. Doç.Dr. Gönül FİLOĞLU

Yard. Doç.Dr. Havva ALTUNÇUL

Yard. Doç.Dr.Hüseyin ÇAKAN

Yard. Doç.Dr. Zeynep Belma GÖLGE


Araş.Gör. Filiz EKİM ÇEVİK

• Suçlu profili

• Suç nedir?

• Ceza nedir?

• Entomoloji nedir?

• Mikroorganizmalar

• Olay yeri inceleme kavramı

• Delil nedir? Nasıl toplanır?

• Genetik bilimi ve adli bilimlerdeki yeri

• Suçluların tespitinde DNA’dan nasıl yararlanılır?

• Çekirdek DNA’sı, ve Mitokondriyal DNA’nın özellikleri

• Biyolojik deliller

• DNA’nın elde edilmesi

• DNA Elekroforezi


I.Hafta

II. Hafta

III. Hafta

Tarih: 24 Haziran – 12 Temmuz 2013
Ücret: 900 TL
Kontejan:20
Yaz Okulu Kodu: YO-BELFG

Öğretim Üyeleri
Yrd.Doç.Dr.İlkay NİŞANCI
Araş. Gör. Dr.Deniz Morva KABLAMACI
Yer: İstanbul Üniversitesi Beyazıt Kampüsü,İletişim Fakültesi

 

Bir filmin konusunun seçiminden gösterim anına kadar geçen tüm evrelerini öğrenmek ister misiniz? Hiç ilginizi çeken bir konunun filmini çekmeyi hayal ettiniz mi? Yanıtınız “evet” ise “belgesel film yapımına giriş” atölyesi tam size göre. Madem bu ders giriş dersi öyleyse biz de sinemanın başlangıcına doğru bir yolculuk yapıp ilk filmlerden yola çıkarak belgesel filmi tanıyalım. Sonra da hep birlikte bir belgesel film üretmenin mantığını kavramaya çalışalım.

Önce;
Sinema sanatını tanıyalım
Sinemanın sanat olma yolundaki ilk adımlarını keşfedelim
Belgesel filmin ne olduğunu konuşalım
İlk film örneklerini izleyelim, belgesel filmi diğer filmlerden ayıralım
Farklı belgesel film türlerine değinelim
Farklı türlerde yapılmış filmleri inceleyelim

Sonra;
Bir filmin üretim sürecinin temel aşamalarına dair kavramları öğrenelim
Belgesel filmin yapım aşamalarına göz atalım

Ve;
Hep birlikte belgesel filmin hangi aşamalardan geçtiğini görelim

 

Atölyenin Hedefleri:
Belgesel film yapım biçimi çerçevesinde katılımcıların düşüncelerini açık seçik ifade edebilme yeteneği kazandırmak,
Bir film yapımcısı olarak katılımcının sanatsal vizyonunu geliştirmek,
Belgesel film yapım pratiğini tarihsel ve eleştirel bir çerçevede ele almayı kazandırmak,
Belgesel film yapımına giriş atölyesini uygulamayla pekiştirmek amacıyla sözlü tarih çalışması çerçevesinde belgesel film yapım pratiği kazandırmak.

Not: Katılımcılara her türlü teknik destek İ.Ü. İletişim Fakültesi Stüdyoları tarafından verilecektir.




Yaz Okulu Kodu: YO-BP

Bilgisayar Uygulama ve Araştırma Merkezi ve Enformatik Bölümü Öğretim Elemanları
Prof. Dr. Sevinç GÜLSEÇEN
Öğr. Gör. Murat GEZER
Araş. Gör Zeki ÖZEN
Araş Gör. Şebnem ÖZDEMİR
Araş Gör Emre AKADAL
Tarih: 24 Haziran – 12 Temmuz 2013

Ücret: 900 TL
Kontenjan: 12
Kampüs: Bilgisayar Uygulama ve Araştırma Merkezi Laboratuvarı

Amaç:
5–6-7 sınıf öğrencilerine yönelik uygulanacak bu programda Bilgisayar ile ilgilenen-ilgilenmeyen, bilen-bilmeyen her öğrencinin Bilgisayarın sadece oyun amaçlı olmadığı uygun komutları bildikten sonra kullanıcın yönlendirebileceğini bir araç olduğunu görecektir.
Uygulanacak Yöntem:
Program hazırlanırken öğrencilerin bilgisayar ile farklı bir şekilde tanışmaları sağlanacak, yaşantımızdan örneklerle doğru düşünme bilinçleri geliştirilecektir. Teoriden pratiğe programlama mantığının doğası, keşfetmenin hazzı, öğrenmeyle birleşecektir.
Her dersin başında önceden belirlenmiş konuların sadece başlıkları öğrencilere ifade edilerek beyin fırtınası yapılacak, bu işlemin sonucunda çıkan fikirlerden kavram haritası çıkartılarak öğrencinin keşfetmenin sihirli dünyasına girmesi sağlanacaktır. Öğretimin en can alıcı noktası bilgi verici olmaktan çok yönlendirici olmasıdır. Bu safhadan sonra derslerin işlenmesi daha pratik olacak ve konular ilginç ve okul ders formatından farklı bir şekilde işlenecektir. Programın sonunda öğrenciler kendi oluşturdukları projeler ile Bilgisayarda kendi çalışmalarını oluşturmuş olacaklardır.
Öğrencilerin devamlı öğrenmesine katkıda bulunmak için özel bir web sitesi içersinde yapmış oldukları çalışmalar paylaşılacaktır.
Ayrıca her gün ders sonlarına bilgisayarda yapılacak olan hatalardan bahsedilerek onların güvenli bilgisayar kullanmayı öğrenmeleri sağlanacaktır.



Yaz Okulu Kodu: YO-BİYO/A

Öğretim Üyeleri ve Öğretim Elemanları:

Yrd. Doç. Dr. Mehmet Rıfkı TOPÇUL

Doç. Dr. Gül Özcan ARICAN

Y. L. Öğrencisi İdil ÇETİN

Y. L. Öğrencisi Özlem DAĞDEVİREN

Y. L. Öğrencisi Uğur SERBES

Y. L. Öğrencisi Metin ÇETİN


Tarih: 24 Haziran – 12 Temmuz 2013

Ücret: 900 TL

Kontenjan: 24

Yer: İstanbul Üniversitesi Beyazıt Kampüsü


• Canlılar

• Enzimler

• Nükleik asitler

• Hücrenin keşfi

• Sitoplazma ve organeller

• Fotosentez

• Kanser

• Apoptoz nedir?

• Sirke sineğinin yapısı

• Doku Kültürü

• Kök Hücre

• Organ Transplantasyonu

• Tüp Bebek (İn Vitro Fertilizasyon)

• Radyobiyoloji



Yaz Okulu Kodu: YO/EP

Tarih: 24 Haziran – 12 Temmuz 2013
Ücret: 900 TL
Kontejan:24

Öğretim Üyeleri

Doç. Dr. Murat BİRDAL

Araş.Gör.Hülya DENİZ

Araş.Gör.Dr.Nurtaç YILDIRIM

Yer: İstanbul Üniversitesi Beyazıt Kampüsü

Fiyatlar, Enflasyon, Borsa, Kamu Borcu, Cari Açık tüm bu kavramlar azımıza sevimli çoğumuza sevimsiz gelir değil mi? Ama ekonomik konular gazetelerin, dergilerin, haber bültenlerinin olmazsa olmazıdır. Peki bu kadar önemli midir bu ekonomi? Önemliyse neden? Tüm ekonomik kavramlar aslında birer sonuçtur, günlük yaşamda aldığımız kararların bir sonucu ve sayısal ifadesidir. O halde biz bu kararları nasıl alırız? Size bir soru “Haftalıklarınızı biriktirir misiniz? “.Bazılarınızın evet bazılarınızın hayır dediğine eminim İşte ekonominin özü bu karar alma süreçlerimizle ilgilidir. Gelin hep birlikte bir yandan ekonomiyi öğrenelim bir yandan da oyunlarla kendimizi ve dünyamızı daha yakından tanıyalım

Ekonomi Nedir, Ne zaman ve neden ortaya çıkmıştır. Sadece devletlerin mi ekonomisi olur?

Biz ekonomik anlamda kimiz işleyişin neresindeyiz?

Nasıl karar alırız? Karar alırken bilgilerimize mi, mantığımıza mı, alışkanlıklarımıza mı, geleneklerimize mi yoksa dini değerlerimizi mi daha çok göz önünde tutarız?

Karar almak basit midir yoksa zor bir süreç midir? Güven Oyunu Oynayalım)

Peki karar alırken hiç karşımızdaki (lerini) düşünür müyüz? Onun (onların) daha iyi ya da daha kötü bir duruma geçmesini ister miyiz? (Oyun Teorisi)

Farz edelim ki, bir kararın alınması sadece bana değil de içinde olduğum bir gruba bağlıysa ne değişir? Güven ve bireysel çıkarlar kararlarımızı nasıl etkiler? ( Mahkumlar Açmazı Oynayalım. Doğru sandığımız bilgi yanlış ya da yetersiz ise ( Limon problemi) ya da yanlış bir karar aldıysak ( Ahlaki Tehlike)?

Biraz Firmalardan bahsedelim, biraz karlardan ve girişimciler hakkında konuşalım firmalar nasıl kar elde eder, firmanın gelirleri ve maliyetleri nelerdir, yatırımlarını nasıl finanse ederler? Bir maç bileti bir maç için 50TL iken başka birinde 150TL olabilir üstelik koltuklar aynı ve maç süresi yine 90dk iken, biraz tartışalım.Fiyatlar ve piyasalar hakkında konuşalım piyasalar değiştikçe fiyatlar da değişebilir mi?

Gelelim DEVLET’e….Devlet kimdir, nedir, ekonomi için önemi ve görevi nedir? Devlet dendiğinde herkes aynı şeyi mi düşünür? Devletin geliri var mıdır? Varsa nelerdir bu geliri nasıl harcar? Peki biz Biz neden vergi öderiz? Devlet ekonomiye müdahale etmeli midir etmemeli midir?………..BİTMEZ ))

Kamu Malı- Özel Mal ayrımı nasıl Olur. Dışsallıklar nedir? Neden özel mala ihtiyaç duyarız? Özel Mülkiyet nedir neden ortaya çıkar. Eğer özel mülkiyet olmazsa ne olur. Özel mülkiyet hırsızlık mıdır yoksa doğal bir hak mıdır? Düşünelim tartışalım.

Bir ekonomi nasıl büyür? Büyümek zorunda mıyız? Milli gelir denen şey nedir? Ülkelerin gelişmişliklerini gösteren şey bu milli gelir midir (!) acaba? Bu göstergeler neler olabilir? Her büyüyen ekonomi kalkınmış bir ekonomi midir? Hadi gelin biraz ülkeleri karşılaştıralım. Hangi ülkeler 50 sene önce ne durumdaymış bugün neredeler bakalım biraz şaşıralım) Peki biz, ülkeler arasında kaçıncı sıradayız 100., 70., 15., 80., 150 tahmin edin bakalım )

Ülkelerden bahsetmeye devam edelim. Neden bazı ülkeler fakirken bazı ülkeler zengin biraz düşünelim. Hindistan ve Çin Üzerinde konuşalım.

Sizce büyümenin zararları var mıdır? Enerji kullanımı, iklim değişikliği küresel ısınma gibi çevresel konular üzerinde düşüncelerimizi paylaşalım.

Enerji ne kadar önemli? Enerji kaynakları neler? Petrol rezervleri bitiyor mu gerçekten? Nükleer enerji zorunluluk mu; sakıncaları ve avantajları neler? Hangi ülkeler bu kaynağı kullanmakta ya da neden karşı çıkılmakta. Alternatif temiz enerji kaynakları var mı?

Biraz geri dönelim ve düşünelim ki büyümezsek ne olur? İşsizlik ve durgunluk nedir, kriz nasıl ortaya çıkar? Farklı işsizlik türleri var mıdır? İstemediğimiz zaman çalışmazsak işsiz mi olmuş oluruz? Ne için çalışırız ve karşılığında ne alırız? Günde kaç saat çalışacağımıza nasıl karar veririz?

Kazandığımızın hepsini harcar mıyız? Neden harcarız ya da tasarruf ederiz. Biriktirdiğimiz paraları nerede saklarız? Bankalar biriktirdiğimiz paralara neden faiz öderler? Faiz nedir? Bu paraları kime neden borç olarak verir?

Enflasyon nedir? Nasıl oluşur kaç çeşit enflasyon vardır? İşsizlik ile enflasyon arasında bir ilişki var mıdır? Para nedir? Ne işe yarar? Tuz’un fildişinin bir zamanlar para olarak kullanıldığını biliyor muydunuz? Peki istediğimiz her şey para olabilir mi? Parayı kim basar? Merkez bankasını tanıyalım

Bir ülke sadece kendi ürettiğini mi tüketir yoksa üretemediğini başkasından mı satın alır? Satın aldığının parasını neyle karşılar? Ya satın aldığı ile sattığı birbirine denk değilse ne olur? Döviz, ithalat, ihracat, dış ticaret, cari açık, devalüasyon kavramları üzerinde duralım.




Tarih: 24 Haziran – 12 Temmuz 2013

Ücret: 900 TL

Kontejan:24


Yaz Okulu Kodu: YO-GENET/B

Çocuk Üniversitesi Öğretim Üyeleri

Doç. Dr. Ercan ARICAN


Çocuk Üniversitesi Lab. Asistanları

Dr..Özgür ÇAKIR (Genetik II. Grup sınıf sorumlusu)

Biyolog Levent DALYAN


Yer: İstanbul Üniversitesi Beyazıt Kampüsü


Yaşamın temel taşlarına gözlerinizle dokunun. Türkiye’nin en gelişmiş laboratuarlarında DNA’nın sırlarını çözün. Bakterileri beslenirken görün. Mutant bakteriler üzerinde çalışın. Antibiyotik direnci kazanmış bakterilerle mücadele edin. Mendel çaprazlaması yapın. Hücreleri manipüle edin. Bu alanın en önde gelen bilim adamları ile yaşamın şifresi üzerine çalışın. Bu bilim adamları ile birlikte aşağıdaki sorulara cevap arayın.



• DNA neye benzer?

• Cinsiyeti ne belirler?

• Virüslerin genetik yapısı nasıldır?

• Klonlama nasıl yapılır?

• Genler nasıl değiştirilir?

• Genler birbirleriyle konuşurlar mı?

• Hücre içi fabrika nasıl çalışır?

• Gen sıralaması nasıl yapılır?

• Kromozomun yapısı nasıldır?

• RNA nedir?


Tek hücreli canlılar, bitkiler, hayvanlar ve insanların genleri üzerinde, ünlü bilim adamları ile yapacağınız analiz ve laboratuar çalışmalarıyla bu ve daha birçok soruya cevap arayın.


Yaşamın köklerinin çağrısına kulak verin…




Yaz Okulu Kodu: YO-MOLGEN

Tarih: 24 Haziran – 12 Temmuz 2013

Ücret: 900 TL

Kontejan:24


Çocuk Üniversitesi Öğretim Üyeleri

Yard. Doç. Dr.Semian Karaer UZUNER

Yard. Doç. Dr.Tuba GÜNEL


Çocuk Üniversitesi Lab. Asistanları

Eda COŞKUN

Ece GÜMÜŞOĞLU



Tarih: 24 Haziran – 12 Temmuz 2013
Ücret: 900 TL
Kontejan: 24
Yaz Okulu Kodu:ÜST/ ZEN
Öğretim Üyeleri
Yrd. Doç.Dr Serap EMİR

Uygulama Asistanı
Uzman Ayşin KAPLAN SAYI

Yer: İstanbul Üniversitesi Beyazıt Kampüsü
İnsanlarla iyi iletişim kurabilmek, farklılıklarını bilmek ve bunu kabullenmek, başka insanlara hoşgörülü olabilmek, gerçeklerle varsayımları ayırt edebilmek, varsayımlardan yola çıkıldığında sonuçların yanıltıcı olabileceğini anlamak,doğru seçimler yapabilmeyi öğrenmek, benzerlikleri ve farklılıkları kolayca görebilmek, ilişkileri anlamak, bu ilişkilerden yola çıkarak sonuca herkesten daha çabuk ulaşmak, objelerin farklı kullanım alanlarını düşünebilmek, bağlantısız objeler veya olaylar arasında bağlantıları görmek ve bunu yeni bir ürün ortaya koymak için kullanmak, bir olayı farklı açılardan ele almayı öğrenmek………………
Kısacası kendinizi daha iyi tanımak ve bilmek, daha eleştirel ve daha yaratıcı düşünebilmek……..Yeni ürünler ortaya koyabilmek için, zenginleştirilmiş bir eğitim sizin için…


Tarih: 24 Haziran-12 Temmuz 2013
Ücret:900 TL
Kontejan: 24
Yaz Okulu Kodu: YO-STS

Öğretim Üyeleri
Yrd. Doç. Dr. İlker AKTÜKÜN

Asistan
Araş. Gör. Dr. Sinan YILDIRMAZ
Yer: İstanbul Üniversitesi Beyazıt Kampüsü, Siyasal Bilgiler Fakültesi

Televizyon ve sinema günümüz dünyasında gündelik hayatımızın önemli bir kısmını kapsıyor. Sinema, tarih ve siyaset öğretiminde giderek artan bir yoğunlukta bir araç olarak kullanılmakla birlikte, bu aracın eleştirel bir bakışla desteklenmesi gerekir. Edebiyat gibi sinemada da gösterilen her şeyin tarihsel gerçeklikle birebir örtüşmesi gerekmez. Fakat bilinçli bir gözle seyredilirse sinema, tarih ve siyaset bilgisini kalıcılaştıracak bir yere sahiptir. Bu programda insanlık tarihinin, başlangıcından günümüze kadar olan serüveni, en genel hatlarıyla, filmler üzerinden gösterilmeye çalışılacaktır.
Dünya tarihine ve insanın “özgürleşme” çabalarına farklı bir perspektiften bakmaya çalışırken, insanlık tarihinin geçirdiği ekonomik, sosyal, politik, kültürel, teknik ve bilimsel evrimin önemli dönemeçlerini sorgulayarak, şu sorulara filmler eşliğinde cevap arayacağız:

• Uygarlık nedir?
• İnsan nasıl insan oldu?
• İlk uygarlıklar nasıl ortaya çıktı?
• Uygarlıklar neden ve nasıl farklılaştı?
• Niçin Kızılderililer Avrupa’yı keşfetmedi?
• Modern dünya nasıl ortaya çıktı?
• Günümüz siyasal düşünceleri nasıl oluştu?
• Yirminci yüzyılda savaş ve barış arasında insanoğlunun kaderi nasıl belirlendi?
• “Soğuk Savaş” dünyayı nasıl biçimlendirdi?
• “Soğuk Savaş” sıradan insanları nasıl etkiledi?
• Yirminci yüzyıla yön veren siyasetçiler ve yeni toplumsal hareketler nasıl ortaya çıktı?
• “Soğuk Savaş” sonrası dünyaya yön veren dinamikler nelerdir?



Yaz Okulu Kodu: YO-Yazar/B

Öğretim Üyeleri ve Öğretim Elemanları:

Uzm. Ayşegül İŞLEKELLER

Tarih: 24 Haziran – 12 Temmuz 2013

Ücret: 900 TL

Kontejan: 24

Yer: İstanbul Üniversitesi Beyazıt Kampüsü

“Aynı masallarıi dinlemelerine rağmen Ötekiler hiç böyle bir şey yaşamadılar.”

Novalis

Kimse beni anlamıyor mu diyorsun?

Kendini bir türlü anlatamıyor musun?

Kendini ifade etmek zorlu matematik problemlerini çözmekten daha mı zor?

Kafanda sözcüklere dökülmeyi bekleyen binlerce düşünce kırıntısı mı var?

O zaman gel, sözcükler gerçeğin beceriksiz avcıları olmak zorunda değil bu sefer…

Anlamak ve anlatabilmek için, sözcüklerin gizemli dünyasında, klasik metinlerin

ışığında yepyeni dünyalar yaratabilmek için, hayata bir de edebiyatın büyülü penceresinden bakabilmek için, bu yaz İstanbul Üniversitesi’ne seni de bekliyoruz…

Dünyaca ünlü yazarları okuyup, tartışacak, yeni teknikler öğrenecek, kaleminizle, geçmişten geleceğe yolculuğa

çıkacak ve daha önemlisi çıkaracaksınız. Bir gün Edip Cansever’le iç dünyanızda dolaşırken,

bir gün atölye çalışmalarında eğlenceye doyacaksınız ve bir gün belki de hayalinizdeki yazarın yazdıklarınıza iltifatlarını dinleyeceksiniz. Yapacaklarınızı ve öğreneceklerinizin

en değerlisi ise kalıplaşmış düşünce kilitlerinizden kurtulup kendiniz olmayı başarmak!



Tarih: 24 Haziran – 12 Temmuz 2013
Ücret: 900 TL
Kontejan:24
Yaz Okulu Kodu: YO/YMO

Enformatik Bölümü Öğretim Elemanları
Prof.Dr. Sevinç GÜLSEÇEN
Araş.Gör. Tuba UĞRAŞ
Yer: Beyazıt Kampüsü (BÜYAMER Laboratuarı ve Toplantı Odası)

Amaç:
Bu programda, özellikle İnternet teknolojisi sayesine gelişen yeni medyanın eğitimden eğlenceye kadar her alanda hayatımıza girdiği günümüzde öğrencilerin bu medyada bilinçli birer tüketici ve üretici olmayı öğrenmelerinin yanısıra olumsuz etkileri üzerinde de farkındalık kazandırmak ve çözüm yolları yaratmak amaçlanmaktadır.
Uygulanacak Yöntem:
İçinde bulunduğumuz bilgi çağında, bilginin hem tüketilmesi hem de üretilmesi söz konusudur. Bilginin tüketilmesi de üretilmesi de ancak bireyin ihtiyaçlarını karşılaması ve yararlı olması açısından ele alındığında anlam kazanabilir. Günümüz yeni medyasının birer okuryazarı olabilmek için hem tüketici hem üretici rollerimiz bulunmakta ve bu rolleri gerçekleştirirken ortaya çıkabilecek olumsuz durumlara karşı da kendimizi hazırlamalıyız. Çocuklarımızın da bunu yapabilecek birer birey olabilmesini sağlamak için yeni medya okuryazarlığı önemlidir.
Öte yandan birer dijital yerli olarak yeni medyanın içine doğan günümüz çocuklarının kazanmaları gereken okuryazarlık elbette yeni medya okuryazarlığıdır. Ayrıca günümüz çocuklarının öğrenme stilleri, geleneksel eğitim yöntemleri ile değil yenilikçi öğretim yöntemleri ile örtüşmektedir. Başka bir deyişle, günümüz çocukları için en uygun öğrenme yöntemleri, keşfetme, yaşayarak öğrenme, oyunla öğrenme, aktif öğrenme, işbirlikli öğrenme gibi kendilerinin aktif olduğu ve işin içine eğlenmenin de dahil olduğu yenilikçi öğrenme yöntemleridir. Bunun yanı sıra, bilgi çağının birer bireyleri olan günümüz çocuklarının tüketici-üretici kimlikleri de eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma becerisi, iletişim becerisi, problem çözme becerisi ve girişimcilik becerisi gibi becerilere sahip olmayı gerektirmektedir.
Dolayısıyla bu programda; drama etkinliklerine, beyin fırtınası tekniğine, tartışmalara, grup çalışmalarına, online etkileşimlere yer verilerek yenilikçi öğretim yöntemleri kullanılacaktır. Yeni medya okuryazarlığına dair hedeflenen kazanımların gerçekleştirilmesine yönelik etkinliklerde, bilgi çağı bireyine özgü beceriler geliştirilecektir.



Yaz Okulu Kodu: YO-ZOO/A



Öğretim Üyeleri ve Öğretim Elemanları:


    


Yrd. Doç. Dr. Cüneyt KUBANÇ



Süresi: 3 Hafta


Tarih: 24 Haziran – 12 Temmuz 2013


Ücret: 900 TL


Kontenjan: 24


Kampüs: İstanbul Üniversitesi Beyazıt Kampüsü


Başlangıçta avladığımız hayvanların ruhunun bizi rahat bırakmayacağını düşünürdük. Ardından onların uğruna totemler diktik. Bazılarını evcilleştirerek kendimize dost ve yardımcı yaptık. Şimdi ise hayvanlar krallığının sırlarını bir bir çözüyoruz. Zooloji alanının önde gelen bilim adamları ile hayvanlar krallığında bir seyahate çıkın. Laboratuar ve alan çalışmaları ile onların dünyasının sırlarını sizde çözün. Bunu yaparken biyolojinin temellerini keşfedin. Bu yaz okulunda ele alacağınız konulardan bazıları ve yapacağınız faaliyetlerden bir kısmı şunlardır:



• Mikroskop ve fonksiyonları


• Hücre biyolojisi ve organları


• Hayvanların atası


• İlkel hayvanlar: Süngerler ve deniz anaları


• Sülüklerin nörofizyolojisi


• Deniz yıldızları


• Eklem bacaklılar


• Örümcek gözlemleri


• Büyük yırtıcılar


• Turkuaz akvaryumunda gözlemler


• Sürüngenler, dinozorlar


• Uçma yeteneğinin evrimi


• Kurbağa yakalama sanatı


• Boğaziçi hayvanat bahçesinde gözlemler


• Evcil hayvanlar


• Memeliler


Mikroskopta inceleyebileceğiniz en ilkel ve en küçük canlılardan en karmaşık hayvanlara kadar çevrenizde yaşayan dünyayı tanıyın. Böceklerin kanat çırpma seslerinden büyük balinaların aşk şarkılarına hayvanlar krallığı sizi çağırıyor.